Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Wymiana klocków i tarcz hamulcowych

Wyeksploatowane klocki hamulcowe dają o sobie znać odgłosem metalicznego pisku lub zapalającą się kontrolką na liczniku samochodu. Trudniej z punktu widzenia kierowcy zidentyfikować zużyte tarcze hamulcowe. Sygnałów tych nie można lekceważyć, ponieważ decydują o bezpieczeństwie!

Graniczna grubość okładziny trącej na klockach to 1,5 mm. Wymianę klocków hamulcowych trzeba wykonać parami, czyli na wszystkich kołach tej samej osi. W nowszych samochodach system kontroli stanu hamulców sam poinformuje nas o konieczności skontrolowania układu hamulcowego. Dzieje się to za pomocą zapalającej się kontrolki na desce rozdzielczej.

Kiedy wymienić tarcze hamulcowe? Z całą pewnością wtedy, gdy w czasie hamowania wyraźnie odczuwalne jest drżenie koła kierownicy, a czasem także całego nadwozia. Znaczy to, że tarcze hamulcowe są na tyle cienkie że podczas hamowania i gwałtownego ochłodzenia (np. wjechanie w kałużę) ulegają zniekształceniom, co przekłada się na znaczne wydłużenie drogi hamowania. Stan tarcz hamulcowych należy koniecznie sprawdzić przy wymianie klocków hamulcowych. Jeśli tarcze mają na swojej powierzchni rowki, czy wyżłobienia lub są wyraźnie starte to kwalifikują się do wymiany. Stopień zużycia widać np. na krawędziach tarcz, które są grubsze niż reszta powierzchni.

Profesjonalnie i prężnie działamy w branży motoryzacyjnej od wielu już lat. Nasz blog pomaga użytkownikom poprawnie serwisować swoje samochody. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą - skontaktuj się z nami. Oferujemy wpisy na blogu razem z podlinkowaniem dofollow do strony docelowej. Zapraszamy do współpracy.