Naprawa układu wspomagania

Naprawa układu wspomagania

Zadaniem układu wspomagania kierownicy jest zmniejszenie siły potrzebnej do pokonania oporu kół przy ich skręcaniu. Układ wspomagania działający na zasadzie hydraulicznej wyposażony jest w pompę napędzaną paskiem napędowym od silnika samochodu. Pompa pod ciśnieniem tłoczy płyn hydrauliczny do przekładni kierowniczej, gdzie zespół zaworów wyczuwa ruch koła kierownicy i przepuszcza znajdujący się pod ciśnieniem płyn do wnętrza przekładni, ułatwiając przesunięcie znajdującej się w niej listwy zębatej połączonej z drążkami kierowniczymi.

Pompa wspomagania z czasem może ulec awarii objawiającej się w postaci wycieków bądź zatarcia. Uszkodzona pompa wydaje charakterystyczny dźwięk wycia podczas próby skręcania kół. Aby dokonać jej wymiany konieczne jest odessanie ze zbiorniczka wyrównawczego płynu do wspomagania, odłączenie przewodów ciśnieniowych i zdemontowanie paska napędowego. Następnie pompa może zostać odkręcona od mocowania na bloku silnika. Montaż nowej pompy przebiega w kolejności odwrotnej. Montując nową pompę należy zawsze napełnić układ wspomagania świeżym płynem hydraulicznym. Odpowietrzenie układu następuje samoczynnie, należy jedynie dopilnować uzupełnienia poziomu płynu.

Profesjonalnie i prężnie działamy w branży motoryzacyjnej od wielu już lat. Nasz blog pomaga użytkownikom poprawnie serwisować swoje samochody. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą - skontaktuj się z nami. Oferujemy wpisy na blogu razem z podlinkowaniem dofollow do strony docelowej. Zapraszamy do współpracy.