Naprawa układu hamulcowego

Naprawa układu hamulcowego

Najważniejsze składniki układu hamulcowego w naszym samochodzie to: pompa hamulcowa, przewody hamulcowe, tarcze i klocki. W starszych samochodach przy tylnych kołach montowane były hamulce bębnowe. Części układu hamulcowego podlegają ciągłemu zużywaniu się, przez co siła hamulców maleje.

Przy okazji naprawy układu hamulcowego, nasz mechanik zadba również o przesmarowanie ruchomych elementów zacisków hamulcowych oraz zbada stan osłon przeciwpyłowych, które chronią elementy hydrauliczne układu hamulcowego. Podda kontroli wszystkie przewody, złączki i cylinderki hamulcowe pod kątem wycieków i występowania niepożądanej tam korozji.

Występujący w układzie hamulcowym płyn z biegiem czasu traci swoje pożądane właściwości. Jeśli nie będzie na czas wymieniony, hamulce przestaną działać bez ostrzeżenia. Większość płynów hamulcowych jest niezwykle mocno higroskopijna, oznacza to, że wchłaniają wilgoć z otoczenia nawet wtedy, gdy znajdują się wewnątrz układu hamulcowego. Im więcej wody w płynie hamulcowym, tym ma on niższą temperaturę wrzenia. Jest to jego najważniejszy i najbardziej pożądany parametr! Podczas intensywnego hamowania płyn bardzo szybko się nagrzewa. Płyn klasy DOT4 posiada temperaturę wrzenia, która przekracza 230°C, wystarczy zawartość wody w nim już na poziomie 3.5% aby wartość ta spadła o ok. 80°C – wtedy mamy niemalże pewność że nasze hamulce nie zadziałają efektywnie wtedy, gdy będzie to absolutnie wymagane!

Profesjonalnie i prężnie działamy w branży motoryzacyjnej od wielu już lat. Nasz blog pomaga użytkownikom poprawnie serwisować swoje samochody. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą - skontaktuj się z nami. Oferujemy wpisy na blogu razem z podlinkowaniem dofollow do strony docelowej. Zapraszamy do współpracy.